• يکشنبه ٢٩ بهمن ١٤٠٢-١٢:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٦٦
صادقی پیشنهاد داد:6-216

شهرداری ظرف سه ماه سامانه شبیه ساز محاسبه عوارض را ایجاد کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پیشنهادی برای سادگی و شفافیت محاسبه عوارض پروانه های ساختمانی، گفت: شهرداری و معاونت معماری و شهرسازی موظف شوند ظرف حداکثر سه ماه شبیه ساز محاسبه عوارض برای املاکی که درخواست و پرونده جاری فعال نداشته یا پرونده فعال داشته باشند را ایجاد نمایند تا شهروندان بتوانند سرفصل‌های عوارض های متناظر درخواست خود را محاسبه و رؤیت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در دویست و شانزدهمین جلسه شورا و در ادامه بررسی لایحه «عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری تهران»  برای اجرا در سال ۱۴۰۳ گفت: در جلسات مربوط به این امر یکی از اصولی که بایستی انجام می شد؛ سادگی و شفافیت محاسبات بود و معاون شهردار تهران هم  قولی دادند که شبیه ساز  محاسبه عوارض را راه اندازی کنند. بدین ترتیب  هر شهروندی که به این شبیه ساز مراجعه کند؛ می تواند دقیقاً عوارض خود را محاسبه کند که این امر، شفافیت را نیز به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شهر تهران گفت: هر گونه محاسبه عوارض مغایر با این شبیه ساز و  یا مغایر با فرمول های محاسباتی و مغایرت در تعیین  شمول یا عدم شمول سرفصل های مندرج در مصوبه در مناطق تخلف محسوب خواهد شد.
صادقی افزود: لذا در این خصوص  پیشنهاد بنده اضافه کردن بندی است بدین مضمون «به منظور پیش بینی پذیری اقتصادی و شفافیت محاسبات عوارض برای مؤدیان ، شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر سه ماه، شبیه ساز محاسبه عوارض برای املاکی که درخواست و پرونده جاری فعال نداشته باشند و یا پرونده فعال داشته باشند را ایجاد نموده تا سرفصل های عوارض های متناظر درخواست خود را محاسبه و رویت نماید». 
وی ادامه داد: هرگونه محاسبه عوارض مغایر با این شبیه ساز و یا مغایر با فرمول های محاسباتی و مغایرت در تعیین شمول و عدم شمول سرفصل های مندرج در مصوبه ، در مناطق تخلف محسوب میگردد.
گفتنی است این پیشنهاد با حداکثر آرا به تصویب رسید.
 
کد خبر: 6-216

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: